Reklama
 
Blog | Kateřina Václavková

Tvrdé auto, pevné kosti a křehká zpěvačka

            Když si cvičně skočíte pod auto a necháte si jím lehce pochroumat nohu, jako se to tuhle povedlo mě, zaútočí na Vás po chvilce nuda. Alespoň u mě to tak bylo. Najednou jsem nemohla chodit na zahradu a zalévat tam a plít záhony, nemohla jsem se potulovat po kraji, nemohla jsem jezdit na kole ani zabíjet čas u počítače, protože ho mám tak nešťastně situovaný, že jsem nemohla vymyslet polohu, jak k němu dostat i obouchanou a neskladnou nohu. První dva dny jsem jen tak ležela a byla ráda, že jsem ráda. Televize byla místy příjemná společnice, jindy jsem byla šťastná, že se dá vypnout. Na knihu jsem neměla ani pomyšlení, protože tam, kde mám postel je nedostatek světla a tak mi jako věrná přítelkyně zůstala jen hudba, moje maminka a kamarádka Hanka, která mi ve chvíli nejtěžší donesla dvě francouzské hole (uzmula je své vlastní babičce s tím, že ta je teď nepotřebuje).

            V dalších dnech už mírnější nemohoucnosti mi dělala společnost hlavně hudba, naštěstí jsem měla u postele nastěhovanou hromadu cédéček, takže bylo o zábavu postaráno. Výsadní právo k zabíjení mé nudy měli dlouho pánové Plant a Page spolu se symfonickým orchestrem a egyptskými hudebníky, až mi jednoho dne dorazila deska Gillian Glover. Položila jsem ji na hromadu desek a vrtěla nad tím hlavou, vlastně jsem zapomněla, že jsem si ji objednala. Album Red Handed vyšlo v polovině května tohoto roku a já je z nějakého pohnutí mysli chtěla. Upřímně, ani jsem nedoufala, že bych tu desku získala, zdálo se mi to velmi nepravděpodobné, ale teď tu byla a hrdě trůnila až navrchu hromady pánských kapel. Nebyla jsem nedočkavá, nepustila jsem si ji hned, přemýšlela jsem jaká ta deska asi bude. Než jsem si ji objednala, slyšela jsem z ní čtyři skladby, takže jsem měla určitou představu. Chvíli jsem si prohlížela obličej na přebalu a srovnávala ji s obličejem jejího otce, jak si ho pamatuji, ale pak už jsem prostě neodolala své zvědavosti a strčila jsem desku do přehrávače.

 

Reklama

            Lékař, který mi nechal zrentgenovat kotník a napsal mi komické resumé o nehodě (to, že jsem nevěděla, jak přesně se moje noha dostala pod náběh auta je jedna věc, ale formulovat že měla možná střet s autem, neví jistě, není schopná popsat vyznívá spíš ve prospěch názoru, že jsem byla tak napařená, že si ani nepamatuji, co mě to vlastně málem přejelo a pod co jsem se to z čiré nepozornosti vrhla), mě poučil o tom, že mám nohu chladit a hlavně ji nechat v klidu. Naordinovat klid mě, to je docela troufalost… a hlavně je to asi zbytečné. Jenže teď se mi pokojem nesl hlas Gillian Glover, ne Roberta Planta nebo jiného dravce. Její kultivovaný vokál a vesměs pomalejší skladby mě položily na záda a nechaly odpočívat jak mou nohu, tak i všechno ostatní. Přivřela jsem oči a představila si jejího otce. Mám ho moc ráda a na konci května jsem měla tu čest ocitnout se mu tváří v tvář a požádat ho o autogram. Tomu pánovi bude letos dvaašedesát a přesto na podiu vyvádí neuvěřitelné kousky a když se mu podíváte do očí, je v nich pořád ještě nejen jiskra ale i rarach. Gillian je fyzicky podobná svému otci, a řekla bych, že je mu podobná dokonce hodně a stejně jako on má spíš hlubší hlas a uklidňující přednes.

 

            Tu desku jsem slyšela čtyřikrát za sebou. Jen jsem ležela, přivírala oči a usmívala se. Nemám moc ráda pomalé věci, nejsem přívrženkyně písničkářů natož pak písničkářek, ale tohle mě v tu chvíli dělalo dobře. Klavír, housle a místy příjemné mrazení v zádech; tahle deska asi do světa díru neudělá a neocitne se pravděpodobně ani na žebříčku nejprodávanějších titulů, ale to je mi jedno. Je mi jedno i to, že se pohybuje na hranici mezi písničkářským folkem, jemnějším rockem a bluesem. Je to úplně jiná hudba než ta, kterou obvykle poslouchám a to asi také udělalo své. Každopádně mě Gillian přiměla pohodlně a trpělivě ležet a to je, myslím, přesně to, co doktor mínil svým hlavně klid.

 

http://www.myspace.com/gillianglovermusic